karamelmutfak

Archive for the ‘tatlılar’ Category

>

      Muarrem ayi bereket  ayi hikmet ayi asure ayi tum guzelliklerin en buyuk mucuzelerin yasandigi ay.
Bu yil asuremizi annecim yapti asurenin ilk gunu yani 16 aralik gunu yaptik evlendigimden beri her yil asuremi  ilk gun kendim yapsamda anne elinden daha bi lezzetli geldi sanki yillarin ozlemiyle birlesince lezzezite lezzet bereketine bereket eklendi:) kocaman bir tencere yaptik komsuydu arkadasti dosttu derken bizlerde birer kase tadina bakabildik sukurler olsun .ama en guzel yani herzaman oldugu gibi verdigin kisilerin yuzundeki karsiliksiz verilen bir kase tatlinin saskinligi ve cocuksu gulumseme herseye bedeldi. bu yil tarif yazmiyorum gecen yilki tarifimede  burdan ulasabilirsiniz.tum hayir ve ibadetlerinizin kabul olmasi dilegiyle .mutlu hafta sonlari diliyorum.

>

Rabbim cümlemizin ibadet ve hayırlarını kabul eylesin arkadaşlar.papatya prenses aşure günün önemini çok güzel anlatmış bende onun üzerine birşeyler yazmak istemedim .
Hepimizin kendimize göre yapış şekli vardır bu tarifdebenim büyüklerimden ögrendigim ve damak zevkime göre eklemelerde bulundugum şekli buyrun.
  Malzemeler:
 2 sb bugday(akşamdan ıslatılacak)
 2 sb haşlanmış nohut
 1 sb kuru börülce
 1 sb kuru bakla
 2 sb süt
 1/2 sb pekmez
 1/2 sb bal
 1 portakalın suyu
 1 limon kabugu rendesi
 1 kg kadar şeker
 1 yemek kaşıgı tarçın
 5 6adet kuru kayısı(minik dogranmış)
 5 6 adet kuru incir(minik dogranmış)
 1 sb kadar kuru üzüm
Hazırlanışı:
Akşamdan soguk suyla ısladıgımız buğdaylarımızı aşuremizi yapacagımız tencereye koyalım üzerini 3  4 parmak geçecek kadar suyunuda ekleyip pişirmeye başlayalım bugdaylarımız kabarıp şiştikçe koyulaşacagı için üzerine gerektikçe kaynak su ilavesi yapalım.bugdaylarımız iyice pişip kaymaklanmaya başladımı börülcesini ve ardından baklasını ekleyip bakliyatların yarı pişmişligine yakın nohutunuda ekleyip iyice yumşayıncaya kadar pişirelim.Şekerini ekleyip karıştıralım bal ,pekmez  ve sütünü ekleyip bakliyatlar şekerini içine çekene kadar pişirelim son olarakta kuru meyvelerimizi, tarçınımızı,limon kabugu rendesini ve portakal suyunuda ekleyip 5 10 dk daha kaynatıp altını kapatalım tenceremizinde kanıda kapatıp dinlenmeye alalım .hepsi bukadar.
Not: akadaşlar yapım aşamasında sürekli karıştırmak gerekiyor yoksa dibini tutar.

>

Merhabalar
Bayram bayram derken onuda ardımızda bıraktık artık rabbim salıkla huzurla daha nice bayramlar görmeyi nasip eylesin cümlemize amin.
kimimiz kalabalık kimilerimizse yanlız geçirdi bayramı .her ne kadar yanlızda geçirmiş olsak bayramın olmassa olmazı tatlısız bayram olmazdı degilmi ama ?bende arife günü girdim mutfaga ortayada bu mamalar çıktı .
denemek isterseniz buyrun:
    hamuru için:
 1 çay bar  sıvı yağ
 1 çay bar   yogurt
 1 paket kabartma tozu
 1 çorba kaşığı elma sirkesi
 2 yumurta
 ortalama 5 sb kadar un
   şöbyetin iç malzemesi:
 1 sb süt
 0.5 sb irmik
 1 sb ceviz ezilmiş
    çikolatalı büzmenin iç malzemesi
  100 gr bitter çikolata ince rendelenmiş.
  1 sb ceviz ince ezilmiş
    sade büzmenin iç malzemesi
  1 sb ceviz ince ezilmiş
    şerbeti:
  4.5 sb şeker
  4 sb su
  4/1 limon suyu
  1 sb sıvı yağ  3 çorba kaşıgı tereyagı
        Hazırlanışı:
   yumurta yogurt yağ iyice çırpılıp karıştırılır diğer malzemelerde eklenip ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
   hamur üç parçaya bölünüp bir parçasına 2 yemek kaşıgı kakoa eklenir ve kakoalı bir hamur elde edilir.
bütün hamur cevizden küçük parçalara ayrılıp nişasta dökülmüş kabın içine koyulup üzerinde bolca nişasta serpilip yarım saat kadar dinlenmeye alınır.
   şöbyet için iç harcı pişirilir.tüm hamurun üçte birlik ölçüsünden çıkan bezeleri şöbyet için tabak büyüklügünde açıp arasına bol nişasta serpelim merdaneyle dikdörtgen olacak şekilde açalım karelere bölüp iç harcını koyalım yalamış fırın tepsisine dizelim.
  Büzgülü baklava içinse tabak büyüklügünde açıp ikişerli olarak açalım açılan yufkayı dörde bölelim her parçanın içine ince ezilmiş cevizini koyup oklavaya saralım büzdürerek çırartalım.
  Çikolatalı büzmedede yine aynı şekilde yapıyorum ama farkı nişastanın içersine kakoada koyup açarken rengini kaybetmemek..
  hepsi bitince yagımızı sıvı yagımızı iyice ısıtıp tatlıların üzerine dökelim düktügümüzde fırınlanmış gibi rengi degişmesi gerekiyor .ardından tereyağımızada eritip üzerine döküyoruz. önceden ısıtılmış fırında 15  20 dk kadar kızartıp öncden pişirip soguttugumuz şerbetiyle buluşturuyoruz.
  Arkadaşlar emin olun anlatması çok daha zor geldi yapımı daha kolay.

> Çok çok boşladım blogumu biliyorum ama siz komşularımı arkadaşlarımı çok ama çok özledim .Uzunca aradan sonra tatlı başlayım diyerek bayram tatlımla başmak istedim lafı fazla uzatmadan buyrun efendim.
Malzemeler:
1 yumurta
125 gr tereyagı(oda sıcaklıgında)
3 yk yogurt
2 yk zeytinyağı
1 yk irmik
1 yk elma sirkesi
1 tk kabartma tozu
1 fiske tuz
2,5 3 su bardagı un

içiiçin 1 sb ceviz

Şerbeti:
2.5 sb şeker
2.5 sb su
1/4 limon suyu

Öncelikle şerbetini kaynatı sogumaya bırakalım.
yogurt,yumurta,margarin,zeytinyağı iyice karıştıralım.
Kabartma tozunu sikerle kabartıp ekleyelim.
İrmigi tuzu ve 2 bardaktan sonrası ölçülü olarak ununuda ekleyip çok sert olmayan hamur elde edelim.
ortama 20 22 tane kadar ceviz büyüklügünde beze çıkıyor .
Rendenin ince tarafı üzerinde avuç içi büyüklügünde açıp cevizini koyup birleşen tarafı alta gelecek şekilde tepsiye dizelim.üzeri pempeleşinceye kadar pişirip fırından çıkınca şerbetini dökelim.
Deneyenlere afiyet şeker olsun.

>

Böyle güzel huzurlu bir gün olurda ben bişey yapmadan durabilirmiyim hiç elbette hayır geçen kandil simit yapmıştım bundda hadi degişiklik olsun lokma yapayım dedim iykide yapmışım pekbi beyenildi dnemek isterseniz buyrun:))
Malzemeler
250 gr Un (2 su bardağı)
1 Su Bardağı Su
1 Tatlı Kaşığı Taze (yaş) Maya
1 tatlı Kaşığı şeker
1 tatlıKaşığı Tuz
1 Yumurta
çeyrek limon suyu
Şurubu: 4 su bardağı 2 Su Bardağı Su 1 Tatlı Kaşığı Limon Suyu
Kızartmak için sıvı yag
hazırlayalım bakalım:
şerbetimizi karıştırıp kaynatalım inmesine yakın limon suyunu sıkalım ve sogumaya bırakalım.
şeker ve maya 1 fincen t.k kadar kadar ılık suyla ezilip 15 20 dk kadar kabarmaya bırakalım.
unumuzu derin bir kaba eleyip üzerine tuzu ekleyelim ortasını açıp suyu yumurtayı limon suyunu ve kabaran mayayı da ilave ederk iyice yoguralım ve onu kendine gelmesi için üzerini kapakla kapatıp kabarıp coşmaya bırakalım .
hamurumuz coşunca kızartma tenceremizi ocaga koyup yagın iyice ısınmasını saglayalım
kabarmış hamurumuzdan avcumuza alıp sıkalım çıkan hamuru tatlı kaşıgı yardımıyla yaga atalım kızaranları sogumuş şerbetimizin içine atıp 5 dk kadar şerbeti içine çekmesini saglıyalım sonra serviskabımıza koyalım hepsi bu kadar:))
not:
hamuru yaga atma işlamini seri yapmalıyız
hamurumuz gayet cıvık olmalı sert olacak olursa ılık su ilavesi ile inceltelim
hamur kabarınca söndürmeden kenarından alalım
arzu edilirsede daha büyük (yemek kaşıgıyla)döküp şerbetsiz de yenebilir
kaşıgı sık yaga bulayalımki hamur yapışmasın
arkadaşlar biraz uzun oldu ama sıkıntı yaşanmasını istemem

> Sevgili arkadaşlarım sizlerle uzun zamandır ayrı kalmak zorunda kaldım sizleri ziyeret edemedim cevap veremedim hepinize çok teşekkür ediyorum beni yanlız bırakmayan güzel yorumlarınızdan dolayı.Eee uzun ayrılıktan sonra tatlı yiyelim tatlı konuşalım misali bende açılışı tatlıyla yapmak istedim buyrun herkese yaetecek kadar var:)
Malzemeler:
1 lt süt
1 sb irmik
1,5 sb şeker
1 paket kakolupiknik büzkivi(ben burda bulamadım sade petibör koydum)
2 adat muz
1 paket muzlu jöle
1 avuç damla çikolata

Arkadaşlarım hepiniz bildigi basit bi tatlı işte ama ben yinede anlatayım.Süt irmik ve şeker i karıştırıp muhallebi kıvamında pişirilir.Islatılmış kabın içersine yarısı dökülür ve büskiviler sıralanır kalan muhallebi de döküldükten sonra meyvası dogranır ve jöle tarife uygun şekilde eritilerek dökülür .ben arasında farklılık olması için jöle üzerinden 1 avuç çikolata serpiyorum hepsi bukadar .

>

irmik helvası bizim evin vaz geçilmez tatlılarından birisidir hem yapımı kolay hemde çok lezzetli dedim ya bize göre ama sanıyorumki çogu aile içinde geçerlidir. evet arkadaşlar yine öle bi akşam oldu eşimle tv izlerken hadi tatlı bişeyler yiyelim dedi ve tabiki seçenek belli helva:) bende bu tadı sizlerle paylaşmak istedim deneyen ve seven arkadaşlarada afiyet olsun. MALZEMELER: 1 sb irmik 1 sb +2 parmak şeker 1,5 sb kaynak su 2 yemek kaşığı tereyağ 2 kaşık ta sıvı yağ 1 paket vanilya HAZIRLANIŞI: Önce margarin ve sıvı yağı eritip üzerine irmimizi ekleyip kavuralım hafif kafferengileşmeye başladında suyumuzu ekleyelim tencerenin azını kapatıp suyununu hafif çekmeye başlayınca şeker ve vanilyayı ekleyelim iyice karıştırıp azını kapatalım suyunu iyice çekince altını kapatıp demlemeye bırakalım ılıyıncada afiyetler:P arkadaşlar ben vanilya ile beraber 2 3 damla portakal esansı damlatıyorum tarife yazmadım çünki tercih etmeyenler olabilir herkese afiyet olsun.

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM