karamelmutfak

GURCU MANTISI ve KIYMALI BOREK

Posted on: Mart 9, 2011

GURCU MANTISI

 

 


Aman bloglar kapaniyor  kapandi derken goruyorumki bir cok arkadasim yeniden bloglarinin basina donmeyi basardi . Acildimi yoksa yasak hala devam ediyormu bilmiyorum  benim bloguma ulasabiliniyormu onuda bilmiyorum cunki burda bir engel sorunu olmamisti .Umarim her sey en kisa zamanda normale doner.

Kis geldi geciyor  beklenen kar bir turlu yagmadi isyanlarida sanirim bu gun son bulmustur  herkes doya doya kari seyredip  keyfinide cikarir:) tarife gelecek olursak gecenlerde sevgili portakal agaci hatice nin sayfasinda gormustum dikkatimi cekti ve  yillar once tatar bi ailenin evinde yedigim mantiyi hatirladim  en kiza zamanda denemeliyim dedim bir de baktim kendimi mutfakta mantinin hamurunu yogururken buldum.simdi diyeceksiniz bu kadar pis bogazli olurmu insan evet olur eger benim gibi aklina geleni yapan tv de gordugune as eren bir tipse yapar.zaten bu durumu kilolarimdan dolayi hic inkar edemiyorum.

Ben hamuru yogurmasina yogurmustum ama icimde de hep bir suphe vardi ya agiz tadimiza uymassa ya hamurumsu bir tat olursa diye ben de aksama yemeksiz kalmama adina hamurun yarisini  ve hazirladigim icin yarisini ayirdim  borek yapmak uzere iyimi yapmisim evet  beyenmedikmi diyeceksiniz hayir cok cok lezzetliydi  tadi hala damagimda ama bizim gibi iki kisilik bi aileye    bu olculer cok fazla olurmus tuketilemeyecegi icinde verilen emeklere yazik olurdu.Sevgili hatice cok guzel videolu olarak anlatmis zaten eger denemek isterseniz hic zorlanmayacaksiniz.

Birde ben olculeri biraz degistirdim:)

 

Hamur icin malzeme:

* 500 gr un

* 1 tatli kasigi tuz

* sicaga yakin ilik su



Ic harci :

*500 gr kiyma

*2 adet orta boy sogan

* yarim demet maydonoz

* tuz ,karabiber,kimyon,pul biber


Uzeri icin :

* tereyaginda kizdirilmis kirmizi pul yada toz biber

* Lezzetine lezzet katan bol sarmisakli yogurt


Hamuru ne cok sert nede  yumsak olacak orta sertliklte bir hamur hazirladim 10 dk kadar dinlendirdikten sonra unlanmis zeminde  bir parmaktan birazcik daha kalin olacak sekilde actim ve cay bardagiyla kesip daireler elde etim.

Bu yuvarlaklarin arasina bolca un alip ikisini ust uste koydum  ve cay tabagi genisliginde elimde esneterek acitim.

her parcayi  merdane yardimiyla kase agzindan daha buyuk tatli tabagindan kucuk olacak sekilde actim  ve arasina hazirladigim icten koydum tarif edildigi gibi kapattim. buraya kadar resimledim  burdan sonrasinida bir guzel unuttum iyimi?

hazirlanan mantilari genis ve derin bir tencerede 1 1.5 lt kadar su ve 2 tatli kasigi tuz koyup kaynayan suda hasladim.

mantilari suya koydugunuzda dibe cokuyor suyun ustune ciktiginda pismis demektir. ortalama 5 dk kadar ocak isisina gorede degise bilir.haslanan mantilari suzgec yardimiyla tenceden alip servis tabagina koyun uzerinede yagda eritilmis kirmizi biberi gezdirin yemeye hazirdir.ama benim tafsiyem yaninada bir kac kasik sarmisakli yogurt harika gidiyor.

KIYMALI BOREK


Malzemeler gurcu mantisiyla ayni hatta hazirlanan malzemenin yarisi ek olarak arasinasurulen sivi yag ve acma asamasinda kullanilan nisasta var.




sabirla yaziyi okuduysaniz  hamurun bize cok gelecegini  ve  ya olmassa diye dusunmustum ya iste onuda manti icin hazirlanan yuvarlakari hic bozmadan devam ettim zaten manti icin orta buyukluge gelmisti ya bende onlarin 4 tanesini aralarina ve ustune nisasta un karisimi serperek ust uste  koyarak yufka buyuklugunde actim  uzerine 3  4 yk kadar sivi yag gezdiridim ve fircayla her yerine yedirdim  yufanin  bir tarafini ustune koydum yarim daire ye yakin duz olan kisma ic harcimi kasikla ezerek yaydim(1  2 parmaklik bi alan) rulo yaparak elimlede hafif esnettim tepsiye duz olacak sekilde koydum uzerlerinede  hafif siviyag surdum onceden isitilmis firinda nar gibi kizarana kadar pisirdim.

Bu kadar uzun postu sabirla okuyan herkese tesekkurler hersey gonlunuzce olsun selamlar.

 

2 Yanıt to "GURCU MANTISI ve KIYMALI BOREK"

Aynen bende senin gibiyim canım. nerde bir tarif görsem denemek isterim. Kafama uyanları tabi. Ve bunda hiç tereddüt etmem🙂 Enfes görünüyor. Ellerine sağlık canım…

Amanın gürcü mantısı mükemmel!!!! Ellerine sağlık…

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

