karamelmutfak

>Tarhana corbasi ve peynirli yumurta salatasi

Posted on: Şubat 4, 2011

>

   
Buz gibi bir kis gununde insan sicasik corbadan baska ne isteyebilirki ?Eger benimgibi corba canavariysaniz yaz kis corbasiz olmam diyenlerdenseniz elbette baska bir sey istemezsiniz degilmi? Efendim aslinda corbam cok uzak yollardan geldi kavustu bana yuzden daha kiymetli benim icin saolsun annanecim yapmis ve ta buralara kadar yollamis sadce tarhanada degil yazik canimin yolladiklari her birinde onun elinin emegi,sevgisi ,hasreti var icersinde ve memlekitimin kokusunu getirmis buralara kadar allah birkere daha uzun omurler versin  ve senden razi olsun annanecigim..Bu kadar duygusallik yeter dedikten sonra tarife geceyim diyecegim ama bizim tarhanamizin yapim asamasi tarifi hak ediyor bende her nekadar yapimini bilsemde eksik yanlis birsey yazmamak adina bu kismi atliyacagim(olculer konusunda).Sofraya gelis macerasi okdar kolayki tencereye su koyulur tarhanasi eklenir surekli karistira karistira koyulastirilip pisirilir arzu edilirse altini kapatmaya yakin cok az tereyagi eklenir.evet evet yanlis okumadiniz tuz ,salca, baharat  hic birsey eklenmez cunki yapim asamasinda hepsi gerekli oranlarda ilave edilir.

Imm gelelim salatamiza esimin ve benim cok severek yedigimiz salatalardan birisi aslinda icinde ne mi var derseniz yok yok yada evde ne varsa koy modunda bir salata  adi uzerinde ana malzeme yumurta gerisi sizin damak zevkinize kalmis.Ben nemi koydum salatama taze sogan,maydonoz.kivircik.kirmizi sogan,nane,isli orgu peynir(lezzetine dahada lezzet katiyor)kornison tursu mor lahana,zeytin yagi,nar eksisi limon ..aslinda liste uzayip gider dedimya evde ne varsa degerledirilecek super bir salata.
Sevgilli dostlar benden bu gunlukte bu kadar umarim damaniza ve gozunuze hitap eden lezzetlerdir .Herkese mutlu nese dolu guzel bir hafta sonu diliyorum. 

19 Yanıt to ">Tarhana corbasi ve peynirli yumurta salatasi"

>Tarhana Aynı bizim Aydın tarhanası gibi çok kolay içine suyunu koy karıştır:) Çok da nefis görünüyor. Salata da çok şık olmuş. Annaneciğinin ve senin elinize emeğinize sağlık.Sevgiyle kal canım…

>kışın en çok sevdiğim çorba.harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

>Şimdi olsada içsem :)ellerine sağlık canım.afiyet,şifa olsun.

>Canım elelrine sağlık özellikle salataya bittim öpüyorum.

>canımm tarhana gibisi var mı:)ne güzel miss gibi:)ellerine sağlık:)tabiii anneanneciğinin de:) eli öpülesi:)salatanda harika ellerin dert görmesin canım:)

>canım afiyetler olsun…hele dediğin gibi gurbetteyken sana sevdiklerinin kokusunu duyuran bir çorba kadar güzel olan ne vardır…sıcacık iç….hasretin dinsin…

>anneciğinin ellerine sağlık ah keşke bana da annemden gelebilse yemekler ama çook uzak…afiyet olsun canımsevgiler

>afiyet olsun güzelim yumurta salatasını peynirli denememiştim değişik olmuş ellerine sağlık sevgiler

>Bizdede en sevilen çorbadır. Ben bu sene çok acılı yaptım acıyı çok sevdiğimizden, Çorbaların kraliçesi.Evet canım ekmeğimin üzerindeki kekikler Bozdağın dı kendi ellerimle topladım arkadaşların Bahçesinden. o yüzden mis gibi kokuyor..Sevgiler..

>Bayılırım tarhanaya, elinize sağlık..Ben yine de salça ekliyorum en başta. Ve kaynama noktasında 1 diş sarmısak atıyorum içine..Evde kuru fasulye yemeği varsa biraz eklemek de harika yapıyor…Sevgiler…

>Canım anneciğine Allah uzun ömür versin.Yapılışı zor ama böyle pişirileceği zaman kolay bir çorba olur bu güzel tarhana..Missler gibi,sıcacık çok severim.Salatanda tam benlik olmuş,Sevdiğim herşey var içinde..Ellerine sağlık canım arkadaşım.Öpüyorum.

>Çorba herzaman tercih ettiğim en güzel nimettir.salatada çok değişik görünüyor.Ellerinize sağlık.enfes

>Burasi da cok soguk ve evde corbayi eksik etmiyorum ben de,ellerinize saglik

>Tarhana corbasi bizim evdede cok sevilir,bana Denizli'li arkadasim vermisti annesi yapmisSicacik mis gibi corbanin yanina doyurucu bir salata nefis ikili olmus ellerine saglik

>AFİYET OLSUN NİNEM,DÜNYANIN EN GÜZEL ÇORBASIDIR TARHANAMIZ.SOĞANLA DA PEK YAKIŞIR

>Tarhana çorbasının bizim soframızda da yeri başkadır:) afiyet olsunSevgiler:)

>Afiyet seker olsun harika bir corba ve salata olmus :))

>Tarhana.. bayılırım, soğuklarda nede güzel gider!

>Çorba çok nefis canım,salatayı da dürüm yapınca, ana yemek de ortaya çıkmış oldu..Bu benim için geçerli tabiki..)Ellerine sağlık canım benim..Afiyet olsun sizlere..Sevgiler..

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

