karamelmutfak

>KUZU GERDAN ve YESIL PILAV

Posted on: Ocak 31, 2011

>

Guzel bir hafta olmasi  dilegiyle herkese merhabalar.
Uzunca bir suredir arsifde usul usul bekleyen tarifimi paylamak istiyorum gerdan malumunuz cok altarnatifi olmayan bir yemek turu bende elimden geldigince farkli hazirlaya calistim pilav ise osmalidan gunumuze kalmis olan dane i yesil  kesin bir tarifi olmadigi icin bende kendimce uyarladim .
kuzu gerdan  malzemler:
1 butun kuzu gerdan
2 adet defne yapragi 
2  3 kakuli   tanesi
1 butun sogan
3 5 tane karabuber
bir tutam muskat rendesi
firinlama kisminda
1 kase soyulmus arpacik sogan
tuz
bir bardak kadar haslama suyu
gerdan iyice yikandiktan sonra uzerine silme olacak sekilde suyunu koyalim diger malzemeleride ekleyip basincli tencerede pisirmeye birakalim uzerindeki kopukleri alip kapani kapatalim ortalama 60  dk kadar haslayalim .iyice haslamak lazimki kemiklerinden cok kolay cikmali.kemiklerinden ayirdigimiz etleri firin kapina alalim uzerine 1 sb kadar haslama suyunu ardindan cok az yagda karamelize edilmis arpacik soganlari ekleyip firin kabinin uzerini alimiyyum folyayla kapatalim 25 30 dk kadar ustu kapali olardak bi 15 20 dk uzeri acik olarak firinlayalim hepsi inanin anlatmasi cok daha zor yapmasi cok daha kolay.
YESIL PILAV
  
1.5 sb baldo pirinc
yarim demet maydonoz
4 5 dal taze sogan
bir kac dal dereotu
 2 3 kok ispanak(ben koyamadim)
1 kucuk kuru sogan
1.5 sb su
0.5 sb haslama suyu
1 tepeleme yemek kasigi tereyegi
Pirincimizi tuzlu sicak suda yarim saat dinlendirdikten sonra iyice yikayalim.kuru soganimizi minik minik dograyip yagda kavuralim pirinclerini ekleyelim beraberce birkac dk daha kavurup suyunu ve tuzunu ekleyelim  pirincimiz suyunu cekmeye yakin ince ince dogradigimiz yesilliklerini ekleyelim(ispanak normalde olmasi gerekir ama ben bulamadigim icin koymadim)pilavimiz tamamen suyunu cekince altini kapatip uzerini bir peceteyle kapatip demlenmeye birakalim.

23 Yanıt to ">KUZU GERDAN ve YESIL PILAV"

>Canımmm mutlu haftalar dilerim.Tabak tam bir görsel şölen niteliğinde ellerine sağlık öpüyorum.

>Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

>eline sağlık karamelim,nefisssss🙂 öpüyorum….

>canımm ellerine emeklerine sağlık:)ne de güzel görünüyor öyle:) ziyafet gibi:)mutlu akşamlar dilerim canım..sevgiler..

>Canım ellerine sğalık kuzu etine bayılan biri olarak çok beğendim… lokum gibi pişmiş etler belli:)

>Harika ikili sunumda iştah kabartıyor…Ellerine sağlık arkadaşım…Sevgiler…

>ellerine sağlık pilav aromatik bir tat sanırsam

>çorbasınıda ne çok severim..ellerine sağlık canım.

>görüntü,lezzetinin şahiti bence.enfes görünüyor arkadaşım.ellerine sağlık.sunumun da şahane…

>görüntüsüyle baştan mest ediyor, çok zengin de bir yemek, davet sofralarına yakışır cinsten ellerine sağlık

>Gorunum super bu gun herkeste etmi yapmis neeEllerien saglik cnaimSefa

>vaaaaayyy harika görünüyor hem pilav hemde et tel tel de pişmiş maşaallah lezzetli olduğu her halinden belli eline sağlık afiyet olsunsevgiler

>Canim merhabalar yemek harik ellerine saglik. Evet kecisede, oglaksada gitsin artik, 1 aydir cektigimi bir ben bir allah bilir, allah herkese saglik versin canim, sevgiler…

>harika görünüyor. Tam bir ziyafet yemeği bence..ellerine sağlık canım

>Cidden gerdan etinin enfes bir tadı oluyor.Pilav da maydanoz ve dereotunu özellikle seviyorum.Ellerine sağlık canım…

>NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM ETİ ÇOK SEVİYORUM HER HALİYLE.SEVGİLER..

>yanına da ayran.ohh süper:) ellerine sağlık canım enfess görünüyor.

>Hemşerim yaparda güzel olmazmı :)))Benim gibi et severde bunu görürde dayanabilirmi ?Canım süper görünüyor.Ellerine sağlık.Öpüyorum.

>canım kuzu eti de nefistir ellerine sağlık afiyet olsun

>eee ayın 4 ü oldu hani yeni post yeni mamalar:)

>elınıze sağlık nefıs görunuyor

>HIMMMM.. miss olmuşş bu görüntü muhteşem, eminim agızda dağılıyodur o et..acıktım aksam aksam🙂 ellerine saglık canım

>Kuzu gerdandaki lezzet hiç bir ette yokellerine sağlık canım.Afiyetler olsun………

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

