karamelmutfak

>iskembe dolmasi

Posted on: Aralık 21, 2010

>

merhabalar
     Iskembe deyince bir cogumuz off deriz heleki temizleme asamasini hic kimse sevmez ama bu yemek tum        kotuluklere bas edebilecek kadar lezzetli heleki iskembenizi marketten yada kasaptan temizlenmis aldiysaniz isiniz dahada kolaylasiyor.asurede oldugu gibi bu gun sizlerle yine bir anne eli lezzetli tadi onayli bir tarifi paylasacagim..
   malzemeler:
 2 adet kuzu iskembe
 1 adet sogan
 1,5 sb kadar pirinc
 250 gr kadar kuzu cigeri
 tuz karabiber bir tutam maydonoz
 kizartmak icin sivi yag ve yumurta
   Oncelikle iskembemizi iyice temizleyip iri parcalara ayiriyoruz

 Sonra bu parcalari iri poacalar gibi dusunup kenarindaki fazlaliklarini temizliyoruz sekillendiriyoruz.

Ic pilav hazirladigimiz gibi cigerlerimizi kavuruyoruz soganlarimizi ekliyoruz soganlar pembelestimi pirincimizide ekleyip 2 3dk beraberce kavuruyoruz uzerine cok az su ekleyip kabartiyoruz.ocagimizin altini kapatinca maydonoz ve baharatlarimizi ekleyip pilavimizi dinlenmeye aliyoruz.

Poaca gibi hazirladigimiz iskembelerimizin kenarlarini pamuk iplikle dikiyoruz icini doldura bilecegimiz kadar bir bosluk birakip icini dolduruyoruz (cok fazla basmamaya ozen gosteriyoruz)ve kalan kisminida dikiyoruz.

Butun dolmalarimizi doldurduktan sonra kenarlarindan cikardigimiz parcalariyla beraber basincli tencereye koyup uzerlerine sicak su ekleyip ortalama kirk bes dk  bir saat kadar pisiriyoruz .(kucuk parcalar pistiginde dolmalarimizda gereken kivami yakalamis olacaklardir)pisen dolmarimizin suyunu iyice suzup cirpilmis yumurtaya buluyoruz ve bol yagda kizartiyoruz (yag soguk olmasin)kalan minik parcakar ne olacak diye uzulmeyin haslama suyuyla onlarida bir guzel corba yapiyoruz🙂

   sonuc olarak dolmalarimizida afiyetle yiyiyoruz:)hepinize mutlu bir hafta diliyorum yuzunuzden gulucuk eksik olmasin.

 not:arkadaslar kokusuyla alakali olarak belirtmek istegim onemli bir detay  haslanma ve hazirlanmisi haric yerken kesinlikle iskenbe kokusunu almiyorsunuz.

10 Yanıt to ">iskembe dolmasi"

>ben hayatımda hiç işkembe yemedim.çocukluktan geliyor sanırım.çokta zahmetli bildiğim kadarıyla.ellerinize sağlık arkadaşım.sevgiler.

>valla bayıldım.ben hep çorbasını yapardım birde bu şekilde deneyeyim.ellerine saglık.

>Hayatım boyunca hiç yemedim heralde yememde:)Ama yiyenler vazgeçemiyor.ellerine sağlık,sevgiler…

>Zahmetli yemekler güzel olur. İşkembeyi çok severim ama dolmasını hiç yapmadım. Denemek lazım artık..Öpüyorum..

>çok değişik olmuş ellerine sağlık

>ellerinize sağlık demek istiyorum çünkü sakatattan hiç hazzetmem ama tarifiniz çok çok değişik..elleriniz dert görmesin..sevgiler..

>Ben her türlü sakatatı severim.İşkembe çorbasını yaparım ama bunu ilk kez duydum.Kesinlikle çoook lezzetli olduğuna eminim canım…Annenin ellerine sağlıkÇok öpüyorum.

>karamelcim bir dahaki sefere inşallah yapım aşamalarını resimleyeceğim…bu sefer kaçırdım..sevgiler…

>Sakatatın her türlüsünü severim, senin dolmada harika olmuş. Ellerine sağlık…

>Merhaba…İşkembe dolmasını görünce dayanamadım yazayım dedim,en sevdiğim yemeklerden biridir,annem yapar biz yeriz,birde mumbar yani bağırsak doldurur çok güzel olur… ellerine sağlık.

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

