karamelmutfak

>zama corbasi

Posted on: Aralık 4, 2010

>

     Merhabalar
Bu gun sizlere cok ama cok sevdigim (corbade zama) yi yani zama corbasini getirdim bu corba moldavanlarin milli corbasi gibi bisey her restoran  lokanta cafe de istediginiz gibi bulunan sonderece keyifli bir corba  ister yemek olarak ister corba olarak tuketilmeye musayittir kendisi bunun cok yakin benzeri olan romanya kokenli olan (sup dezarazavat) ise yakin zaman da sizlerle tanistiracagim.Daha fazla gevezelik yapmadan tarife gecelim.

 malzemeler:
1 adet tavuk budu
1 kucuk havuc
1 ortaya boy sogan
1 domates
1 kirmizi biber(yoksa yesil de olur)
1/2 sb eriste makarna.
1/2 demet dere otu
1/2 demet maydonoz

hazirlanisi:
 oncelikle budumuzu cok guzel hasliyoruz  .haslana etimizi cok kucuk olmayacak sekilde didikleyip  beklemeye aliyoruz.teceredeki tavuk suyumuzu suzup ice biraz daha su ekliyoruz tavuk suyumuz dahada cogalmis oluyor  suyumuz kaynamaya baslayinca rendelenmis havuc,orta irilikte dogranmis sogan ve biberlerimiz ekliyoruz hafif dirilikleri  gittiginde yine orta irilikte dogranmis domateslerimizi ekliyoruz  bir tasim kaynatip etlerimizi  ve daha sonrada eristelerimiz ekliyoruz  kaynayinca tuz ve karabiberimizi  ekleyip eristelerin pismelerini bekliyoruz .ocamizin altini kapattiktan sonra ise yesilliklerimizi ekleyip corbamizin kapagini kapatiyoruz.(corbamizin suyu az gelirse arada kaynak su eklemeyi unutmayalim).analtimi biraz uzun oldu ama yapimi sonderece basit bir corba en guzel yani ise hem diyet hemde besleyici.benden bu gunluk bukadar hepinize mutlu hafta sonlari diliyorum.

5 Yanıt to ">zama corbasi"

>İNAN BANA ÇOKTANDIR GÖRMEDİM,NASIL ACABA DİYE AKŞAM DÜŞÜNÜYORDUM.ÇORBA ÇOK GÜZEL,BENZERLERİNİ YAPIYORUZ BUNU DA HEMEN DENEYECEĞİM.SEVGİLER

>Özledim canım uzun bir ara oldu. Ben çorba hastası birisi olarak tarifini aldım. Ellerine sağlık.Kocaman öpüldün..Sevgiler:.

>İlk defa duyuyorum bu çorbayı,görüntüsü çok nefis,tarife baktım da damak tadıma oldukça uygun :)Ellerine sağlık..sevgilerimle..

>Besleyici bir corbaya benziyor, ellerinize Saglik SevgielrSefa

>Çinlilerin tavuk çorbasına da benzettim biraz. Bu soğuklara yakışır, bol vitaminli çorba olmuş, ellerinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

