karamelmutfak

>moyonezli firinda tavuk

Posted on: Şubat 4, 2010

>

merhabalar;
Su gunlerde hemen hemen herkezin gormeye alisik oldugu bir manzara degilmi kar ve buz ama burda bizler
iki ayi askin bir zamandir bu durumun icindeyiz .fakat isin kotu tarafi bu ulkede kar yagdikan sonra temizleme
calismasi diye bir olay yok yagdigi gibi erisin diyorlar disari cikip yurumek resmen bir iskence yerde 25 30 cm buz sabitlesmis durumda .yukaridaki resimde gordunuz yer aslinda bir gol ama hava sartlarindan dolayi simdilik buz pisti olarak kullaniliyor:))Hava bu kadar karli ve soguk olunca elbette normal bi durum istanbulda hava ikigun eksilere dusunce blog arkadaslarimin isyanlarini gulmeden gecemedim -30 larda yasamak gercekten daha zor bunu bilin uzunca zamandir bloga biseylerde ekleyememistim bunun baslica sebeplerinden birisi inanin hava sartlari oldu elimi neye atsam donmus durumdaydi neyseki asiri soguklardan biraz kurtulduk.
yemek tarifine gelince aslinda bir moldavan yemegi ve tavuk sevenler icin harika bir tat.
Tavuklar (but baget yada butun) temizlendikten sonra irice iki sogan incecik rendelenir ve sulari siklr tuz/karabiber/muskatrendesive  defne yapragiyla harmanlanan sogan tavuk parcalarina iyice sivanip bir kac saat dinlendirilir.Firin kabina uzerindaki fazla soganlari atilarak yerlestirilir firina surulur 10 dk kadar tutup uzerine 1.5 sb sut dokulur ve tekrar firina verilir uzerleri kizarmaya baslayinca uzerinde bosluk kalmayacak sekilde mayonez surulur ve tekrar firina .Arzu edilirse bu asamada dilimlenmis patateslerde aralara seristirilir.kizarinca firndan alinip afiyetle yenir hem cok kolay hemde lezzetli bir tarif.
resim oda isiginda oldugu icin daha parlak gorunuyor.
budakapimin onundeki agaclarin karla susulenmis hos bi hali:)

21 Yanıt to ">moyonezli firinda tavuk"

>Tavuk herzaman en sevdiğim lezzetlerdendir canım, ellerine sağlık tatlım :)Sevgiler

>ALLAH KUVVET VERSİN CANIM.BİZİMKİSİ ŞIMARIKLIK İSTANBUL DA KAR BİLE HER KIŞ YAĞMIYOR ARTIK.AMAN HASTA OLMADAN ATLATIN KIŞI İNŞALLAH.TAVUK GÜZEL OLMUŞ HEMEN DENEYECEĞİM ELLERİNE SAĞLIK.ÇOK ÇOK ÖPERİM.

>bana gönderdiğin bu fotolardan sonra kar duamız kabul oldu:)

>ay tatlım -30 mu ay okuyunca her yanım buz tuttu :))allah yardımcınız olsun ben orda olsa idim herhalde her an elektrirkli battaniye ile dolaşırdım yok yok yeni çıkan kollu battaniyeler var ya onlar daha iyi :)))Tavuk da cok severimellerine saglıkafiyet bal olsun

>Canım;valla tavuklar harika görünüyor. acıkmıştım tam da fotosunu görünce daha da bi acıktığımı hissettim tarifi de güzel. denemek lazım. ben tavuğu çok seviyorum.özellikle de köriyle.bence sen de denemelisin.kokusu biraz ağır gibi gelebilir ama yemesi çok lezzetli oluyor. belki ben de bir ara bloga tarifini yazarım. ama istersen sana ayrıca söyleyebilirim.kar manzaraları da pek güzel.ama zor tabi her yer buz olunca.burda henüz görmedik kar falan bakalım martta nasıl olacak..koklay gelsin canım. sevgiler

>Ellerıne sağlık..Yuvandan huzur sağlık mutluluk hep senınle olsun..Sevgilerle…

>Karın görüntülerine bakarken bile üşüdüm allah size kolaylık versin…Yemek nefis olmuş ellerinize sağlık…Sevgiler…www.gonuluncelezzetler.com/

>Tarif çok güzel, özellikle süt dökülmesi ilginç süt dökerek hiç denemedim.Ama deneyeceğim cnm..aman karda buzda dikkat..

>ilginççç..demek temizlemiyorlar…Allah yardımcınız olsun canım..kar burda da var ama yollar hemen temizlenir burada.neyse yemeğin müthi..afiyetler olsun..

>İÇİNDE BULUNDUĞUN DURUMU YAZMAN ÇOK İYİ OLMUŞ DEDİĞİN GİBİ AZICIK SOĞUK VEYA YAĞMURDA İSYAN EDENLER OKUR DA ŞİKAYET ETMEZLER HAYIRLI CUMALAR DİLERİMSANA SICACIK SEVGİ VE SELAMLARIMI GÖNDERİYORUM

>Sudenascım,oradaki durmu okuyunca burdaki kardan şikayet etmemem gerektiğini bir kez daha anlamış oldum:)Tavuk harika görünüyor.ellerine sağlık…sevgiler…

>Sizin işiniz daha zor gercekten. İstanbul'a bir-iki gün kar yağıyor,orası aylarca kar altıda. Allah yardımcınız olsun.Tavuğa bayılırım, bu yemeği merak ettim doğrusu. Ellerine sağlık

>Canım ben seviyorum kışı karı:)))Ellerine saağlık çok güzel gözzüküyor…

>selam canım hayırlı cumalar:)ellerine sağlık tavuk tarifin değişik geldi denemek isterim lezzetli bir yemek olmalı:)siz orada heryer kar buz içerisinde üşürken biz de burada (suudi arabistanda halen bahar havası yaşıyoruz bazen sıcak olduğu ve klimaların çalıştığı bile oluyor ama insan şikayet etmek yerine şükredip yaşamayı sevmeli senin gibi canım sevgiyle kal

>Yok ben burda 1 güne bile dayanamıyorum yağarken güzelde sonrası kötü. Resimde seyretmek güzel. Nasıl dayanıyorsun .Sevgiler…

>Ah ne kadar güzel görünüyor canım. Fotoğraftaki resimde gerçekten harika. Sevgiler.

>Ne kadar lezzetli ve güzel görünüyor canım. Fotoğraftaki resimde harika görünüyor.

>Öncelikle cok zor sartlar, asiri soguk ve kar zaman geliyor biktiriyor insani. Burda Almanya'da da sartlar ayni, artik göresi gelmiyor insanin:)) Allah yardimciniz olsun diyorum. Mayonezli tavukda cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik diyorum.Sevgilerimle

>canım karamelim geçen söylediğinde çok şaşırdıydım -30 dereceyi duyunca hemen şükürlere geldim burda biz ne gördük ki diye sana da kolaylıklar diliyorum tavukta şahane ellerine sağlık canım benim AYŞEGÜL

>Kışı ve karı seviyorum,ellerine sağlık çok nefis gözüküyor.

>of offff ..bize bile kış bitmiyor da siz orada daha bunalıyorsunuzdur canım…sana sıcacık lezzetler ve sıcacık günler diliyorum….

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

