karamelmutfak

>AŞURE

Posted on: Aralık 26, 2009

>

Rabbim cümlemizin ibadet ve hayırlarını kabul eylesin arkadaşlar.papatya prenses aşure günün önemini çok güzel anlatmış bende onun üzerine birşeyler yazmak istemedim .
Hepimizin kendimize göre yapış şekli vardır bu tarifdebenim büyüklerimden ögrendigim ve damak zevkime göre eklemelerde bulundugum şekli buyrun.
  Malzemeler:
 2 sb bugday(akşamdan ıslatılacak)
 2 sb haşlanmış nohut
 1 sb kuru börülce
 1 sb kuru bakla
 2 sb süt
 1/2 sb pekmez
 1/2 sb bal
 1 portakalın suyu
 1 limon kabugu rendesi
 1 kg kadar şeker
 1 yemek kaşıgı tarçın
 5 6adet kuru kayısı(minik dogranmış)
 5 6 adet kuru incir(minik dogranmış)
 1 sb kadar kuru üzüm
Hazırlanışı:
Akşamdan soguk suyla ısladıgımız buğdaylarımızı aşuremizi yapacagımız tencereye koyalım üzerini 3  4 parmak geçecek kadar suyunuda ekleyip pişirmeye başlayalım bugdaylarımız kabarıp şiştikçe koyulaşacagı için üzerine gerektikçe kaynak su ilavesi yapalım.bugdaylarımız iyice pişip kaymaklanmaya başladımı börülcesini ve ardından baklasını ekleyip bakliyatların yarı pişmişligine yakın nohutunuda ekleyip iyice yumşayıncaya kadar pişirelim.Şekerini ekleyip karıştıralım bal ,pekmez  ve sütünü ekleyip bakliyatlar şekerini içine çekene kadar pişirelim son olarakta kuru meyvelerimizi, tarçınımızı,limon kabugu rendesini ve portakal suyunuda ekleyip 5 10 dk daha kaynatıp altını kapatalım tenceremizinde kanıda kapatıp dinlenmeye alalım .hepsi bukadar.
Not: akadaşlar yapım aşamasında sürekli karıştırmak gerekiyor yoksa dibini tutar.

41 Yanıt to ">AŞURE"

>Canım ALLAH KABUL ETSİN ELLERİNE SAĞLIK..

>ellerinize sağlık.aşure gününüz mübarek olsun..sevgiler..

>canım RABBİM niyetini kabul eylesin.evinde bereket eksik olmasın

>Canım Allah kabul etsin tekrarını göstersin inşalllah.Ellerine sağlık kocaman öpüyorum…

>allah kabul etsin,afiyetler olsun canım.

>ellerine saglık ALLAH kabul etsin aşureye çok degişik şeyler koymuşsun börülce koyuldugunu ilk defa duydum

>canimm allah kabul etsin asureni.ellerine saglik

>Ellerine sağlık. Allah kabul etsin🙂

>canım aşuren çok güzel görünüyor keşke yakın olsaydıkta aşurenden yiyebilseydik ellerine sağlık paylaşımın için çok teşekkür ederiz canımmmmm arkadaşım allah kabul etsin AYŞEGÜL (SEMRA)

>allah kabul etsin canım ..Afiyetler olsun..Mutlu pazarlar..:)

>Allah kabul etsin canım çok güzel görünüyor eline sağlık

>Allah kabul etsin arkadaşım, ellerine sağlık.

>Aşureni allah kabul etsin. Ellerine sağlık. ..

>Allah kabul etsin canım, ellerine sağlıksevgiler

>Allah kabul etsin canım. Ellerine sağlık.Sevgiler…

>Allah kabul etsin canım aşureni. Ellerine emeğine sağlık..*Mailin ve duaların için çook teşekkür ederim. İyi ki varsınız hepiniz..

>Canım,öncelikle Allah kabul etsin.yeni yılın kutlu olsun.Sağlık , mutluluk ve neşe getirsin.Tüm dileklerin olsun.Sevgiyle kal.

>Yeni yılını tüm yüreğimle kutlar daha nice yıllar sağlıkla başarıyla sevdiklerinle birlikte görmeni ve geçirmeni diliyorum… Dün rüya yarın hayaldir… Rüyayı mutlu, hayali umutlu yapan bugündür, gönlün neyin özlemini çekiyorsa yarınlaR sana onu getirsin… YENİ YILIN KUTLU OLSUN..!!..

>Allah kabul etsin canım.Yaşamınızca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep sizin olsun. ★MUTLU YILLAR ★

>Merhaba!Yeni yılın kutlu olsunCami

>Yeni yılın sana ve sevdiklerine sağlık mutluluk ve başarılar getirmesini dilerim canım.Sevgiler..

>nice nice yıllara sağlıkla keyifle huzrla. sevgiler karamelim.

>Umutlar sarsın dört bir yanınızı mutluluklar serpilsin etrafınıza yeni gelen yıl size ve sevdiklerinize sağlığı , huzur u sunsun her daim.MUTLU YILLARSevgilerle … SeViL :…

>Rabbim kabul etsin ,ellerine sağlık.Huzurlu, sağlıklı bir yıl geçirmen dileğiyle…

>CANIM ARKADAŞIMSAĞLIKLI-HUZURLU-SEVDİKLERİNİZLE BİRLİKTE HEP YAN YANA HEP CAN CANA MUTLU BİR YIL DİLİYORUM.SEVGİLERİMLE…

>CAnim benim Allah kabul etsin, Ellerine saglik cok guzel gorunuyor cok severim asureyi :_)Mutlu saglikli cok guzel bir yil diliyorum.. KOcaman opuyorum…

>Mutlu bir yıl geçirmniz dileğiyle…

>ALLAH KABUL ETSİN NİNEM HAYIRLI SENELER.BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER

>Allah kabul etsin canım, zahmetli ama tadı müthiş oluyor değil mi, iyi seneler dilerim

>uzunca bir aradan sonra merhaba arkadaşım..yine herşey harika görünüyor..özelliklede bu aşureye bayıldım..ellerine sağlık..görüşmek üzere..sevgiler..

>eline sağlık karameli,afiyet bal olsun,kocamannn öpüyorum…

>canim odulun var bende;)))

>allah kabul etsin yenisni gostersin insallah.Sevgiler,Sefa

>Allah kabul etsin cnm eline sağlık

>Canım nasılsın,nerelerdesin.

>bloğumda sizin için birşey var :)sevgilerle..

>ETKINLIGIMIZE BUYRUN;GÖNDEREN;www.lezzettreni.blogspot.com52.PORSELEN DEMLIK CAY SAATI ETKINLIGININ EV SAHIBIYIM.SEVGILI ARKADASLARIM;http://porselendemlik.blogcu.comhttp://gelibolu17.blogspot.comTARAFINDAN HAZIRLANMIS OLAN52.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE18 OCAK 2010-1 ŞUBAT 2010TARİHLERİ ARASINDAhttp://lezzettreni.blogspot.comYANI BEN EV SAHIPLIGI YAPACAGIM.SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!TARIFLERINIZI HAZIRLADIKTAN SONRA 52.POORSELEN DEMLIK CAY SAATI BASLIGIYLA SAYFANIZDA YAYINLAYIP,BANA YORUM BIRAKMANIZI RICA EDIYORUM.İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ…ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFENhttp://gelibolu17.blogspot.comARKADAŞIMIZA YORUM BIRAKSINLAR…ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.SEVGİLER

>Nerelerdesin canim, hadi guncelle blogunu ozledim seni cok🙂

>canım nerelerdesin merak ettim doğrusu??iyisindir umarım kuzum :Dmuck

>ALLAH KABUL ETSİN CANİM.Canim gecmis olsun dileklerin icin cok tesekkur ederim.Sukur Allha gun gectikce hizla iyilesiyorumkucak dolusu selam ve sevgilerimi gonderiyorum.

>Uzun sayılabilecek zaman diliminden berı yoksunuz umarım her şey yolundadır..Merak etdım sizi acıkcası..Her sey gonlunuzce olsun dileklerimleSevgiler..

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

