karamelmutfak

>ceviz reçeli

Posted on: Eylül 29, 2009

> Yapımı hayli zahmetli olan reçelimiz yendiginde bütün zahmetleri silip süpürüyor adete.Ben bu reçeli aslında mayıs aylarında falan yaptım ama anca sıra geliyo işte yapılma zamanı çoktan geçti yani🙂 geldigimden beri markette gözüme çarpıyordu hep bir gün aldım denedim tadından çok memnun kalıncada nasıl yapıcamı araştırmak kaldı,neyseki zamanı gelince pazarda satılmaya başladı hemen aldık yanlız baştan söleyeyim beni uyaran olmadıgı için eldiven kullanmamıştım 15 günden fazla ellerim kınalı gibi dolaştım:)) Ceviz reçelinin de faydaları saymakla bitmeyecek kadar çok aslında çünki reçelinde kabuguyla ara perdesiyle bir olarak tüketiyoruz .

Malzemeler:
60 adet ceviz
1.5 kg toz şeker
9 bardak su
1 bardak kadar kireç
10 15 adet karanfil
2 tatlı kaşıgı tarçın
1/2 limon suyu

Cevizler bir kürdanı batırdıgımızda rahatlıkla delip geçecek şekilde olmalı .
Ayıklanıp yıkanmış cevizleri kürdanla deldikten sonra alacalı olarak soyalım.
Cevizleri derin bir kaba alıp üzerini geçecek kadar su dolduralım.günde iki kere olmak şartıyla suyunu 10 gün boyunca degiştirelim cevizlerin acılıgı gitmesi için yapılıyor
Kireci başka bir tülbent yada kesenin içine koyup cevizlerimize yetecek kadar su koyup söndürelim.
10 .günde suyunu degiştirirken kireçli suyu koyup 5 6 saat bekletelim.
Kireçli sudan aldıgımız cevizleri bol suda defalarca yıkayalım .
Derin bir tencereye su koyup kaynatalım sonra cevizlerimizi ekleyelip kaynatalım ve süzelim.
Bu işlemide taki cevizler çatala kolay batıp çıkmaya başlayana den yaptıktan sonra soguk su dolu kaba 1 limon sıkıp cevizler içine atılır renginin açılması için bekletilir.
Kaynatacagımız kaba şekeri ve suyu koyup sogukken eritelim cevizleri içine atıp 1 gece yada 8 10 saat kadar bekletelim sonra yarım saat kadar kaynatıp tekrar 7 saat kadar bekletekim 20 dk kaynatalım bu işlemi reçelimiz istenilen koyuluga ulaşıncaya kadar yapalım 4 5 kez en son kaynatmada ise karanfil tarçın ve limonsuyunuda ekleyip kaynatalım .serin bir yerde yada buzdolabında saklayalım .kahvaltılarda yada misafirlerimize kahvenin yanında ikram edelim

24 Yanıt to ">ceviz reçeli"

>Ablacım birkez yemiş ve büyülenmiştim ellerine sağlık.Benim içinde ye öptüm kocaman…

>Bende bu sene yeni tattım ama bayıldım…Bayağı zahmetliymiş yapılışı ama değer bence….cesaretinden dolayı seni tebrik ediyorum,harika olmuş…

>AY BİZ AİLECEK BAYILIRIZ HERYIL HATAYDAN GETİRTİYORUZ.BİR SEVİNDİM TARİFİ GÖRÜNCE.AMA BU YIL GEÇMİŞ,ÜSTELİK BURDA CEVİZİ NERDEN BULACAĞIZ YOKSA ZEVKLE UĞRAŞIRDIM.BİZ HAZIR YEMEĞE DEVAM.SEN ORALARDA BULUP YAPABİLDİNMİ PRAVO VALLA.MOLDOVYALILAR BAYILDIMI YOKSA ANLAMADILARMI MERAK ETTİM TADINA BAKTIRDINMI

>merhaba tanışalım sıkca ugruyorum işlerini begeniyorumsıcak bir çorba pişir etkinliği yapacagım yakında mutlaka beklerim sen tarifini yayınla gerisi kolay neysemsn mde varsın biliyosun denk gelemediksevgiler selmlar

>Tadini cok merak ettigim recellerden bir tanesi. Harika bir tarif, ellerine saglik canim. Sevgiler.

>eline sağlık canım..

>ya hiç bişey anlamadım desem bu cevizler kabuklu mu

>hımmm şifa kaynagı gibi birşey bu …. ellerine sağlık…

>merhaba canım..bizde antakya ve mersinden gelen leri çok severek tükettik. sizlerede afiyetler olsun..sevgiler ..

>Canım harika bir reçel olmuş.Biraz uğraştırıcı ama değer.Afiyetle yiyin.

>Canım çok güzel bir tat olmalı ellerine sağlık afiyet şeker olsun.

>Çok zahmetli ama değmiş bence..Ellerine sağlık canım,afiyet şeker olsun..Kocaman öpüyorum yanaklarından..Sevgiler..

>eline sağlık karamelim,sanırım çok zahmetli bir reçel ama bir o kadarda leziz dimi:)kocaman öpüyorum…yemesemde görüntü olarak yedim varsaydım🙂

>Okurken bile yoruldum epey zahmetliymiş ama cevizdende süper olacağına eminim.benim içinde ye hemşerimafiyetler olsunöpüyorum.

>(P.D.Ç.S.Etkinliği45) ev sahipliğini ben yapıyorum. Katkılarınızı beklerim. Sevgiler. Gerekli açıklamaları sayfamda bulabilirsiniz.yemekdefterim.blogcu

>merhabalar…daha hiç tatmak kısmet olmadı hep duyarım ama,çok güzel görünüyor ellerinize sağlık,baya meşakkatliymiş:)sevgiyle kalın…

>Ceviz reçeli muhteşem gözüküyor. Ellerinize sağlık. Güzel yorumlarınız için çok ama çok teşekkür ederim.Amerika'dan sevgiler!

>Reçel nefis,bende çok severim.. yapmayı düşündüm ama senin gibi cesaret edemedim… ellerine sağlık.. afiyet olsun..mutlu hafta sonları..

>recel nefis gozukuyor kabuklu yesil cevizle yapiliyor burda asla bulamam. Ben yinede bir gun deneneceklere ekleyeyim hayat bu belli mi olur:)

>çok duydum ama ne yedim nede yaptım eminim nefistir afiyetler olsun

>Hiç yemedim ama hep duyardım.Tadını merak ettim.Sevgiler.

>MERHABA..EVET MOLDOVADA YASIYORUM…YENI GELDIK..BIR AY OLDU…CEGAN DA OTURUYORUZ…(KISINEV..) TANISMAK ISTERIM… hulusibilal.blogspot.com

>karamelim ellerine sağlık öyle ne güzel bir reçel görüntü muhteşem eminim tadıda 10 numaradır marifetli arkadaşım

>aaaaa KARAMELİM YAZDIM YORUMUMU AMA İSİM SORMADI BANA BENİM OLDUĞUMU NE BİLECEKSİN Kİ BENİM CANIM BENİM MUTFAK SOHBETLERİNDEN AYŞEGÜL CEVİZ REÇELİN HARİKA BİZDE İSTİYORUZ ARKADAŞLARLA HEP BERABER KAHVALTI YAPACAĞIZ DA

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

