karamelmutfak

>börülce salatası

Posted on: Eylül 28, 2009

>Evet merhabalar ; söz verdigim gibi arayı açmadan devam etmek istiyorum.Diyeceksiniz karamel koca yaz boyu börülceye hasretim dedinde şimdi bu ne? haklısınız hasretti iki yıldır ama benim bitanem ne yaptı etti evlatlarının memleket özlemini ve yüregindeki sevgiyi bir kolinin içine sıgdırıp bize yolladı ilk gelen kolide taze sebze olarak ikincide ise kış hazırlıkları olarak dolabımızdaki yerini aldı malesef o gün heyecanla resimlemeyi unuttum ama neler yokki kolilerde börülce,barbunya,büber,patlıcan büber kurusu,reçeller,salça,susam,haşaş,susam ezmesi,tahin,baharatlar,kurubamya,konserveler,turşular vs vs aklıma gelenler şimdilik bu kadar ama kendi hazırladıklarımla beraber sizlerele paylaşacagım🙂
Karamel okadar zamandır hasret kaldıgı börülceyi gözü gibi saklamazmı hiç hemen o gün tüketecegimiz kadarını salata ve yemek yapıp geri kalanını buzlukta kışın tüketmek üzere yerini aldı.
Salatanın tarifi :
aslında bilindik bir salata ama ben yinede paylaşmak istedim börülceler ayıklanıp yıkanır sirke koyulmuş suda haşlanır süzüldükten sonra fazla sogumadan sarmısak ,tuz,limon,tuz ve sızma zeytin yagla iyice karıştırılıp kapaklı bir kapta buzdolamına kadırılır soguyup dinlenince afiyetle yenir.

Dolaba kaldırdıklarımı ise haşlayıp süzdükten sonra iyice sogutup buzdolabı poşetlerine koyup fazlanyer kaplamaması için yayarak agızlarını kapatıp dolaba kaldırdım.hepsi bukadar ve canım anneme tekrar teşekkürler .

11 Yanıt to ">börülce salatası"

>bu annelerimizn hakkını nasıl ödiyeceğiz. Afiyetle ye canım.

>Ah ne kadar güzel:) Allah razı olsun annenden.Sizlere de afiyetler olsun:)

>esracım hayatta oldumuz sürace ne yapsak hakkını asla ödeyemem .papatyaprenses senden allah razı olsun arkadaşım.

>analıkk işte,anne gibi yarolmaz boşuna dememiş diyenler:)

>Sağlıkla ve afiyetle ye inşallah canım.Anaların hakkı ödenmez…

>buna yemede yanında yat derler.harikasın

>Bende ilk defa bu yıl üç paket börülce atım dondurucuya..Bakalım kışın salatasını yemek kısmet olur inşallah :)ellerine sağlık..

>canım ellerine sağlık ve afiyet olsun..sevgilerimle..

>Anneler böyle işte…Allah ağıztadıyla yemek nasip etsin canım…

>ANNELİK BÖYLE İŞTE…AFİYET OLSUN CANIM..BEN HİÇ DENEMEDİM..MERAKLANDIM ŞIMDİ…SEVGİLERİMLE…

>karamelcim… cevizi bulsam bende yapıcam da…ankarada yok şeker artık senden yeriz…ellerine sağlık tatlım benim mail adresim değişti seni ekliyeceğim tamam mı canımcım ….öpüyorummmmm

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

