karamelmutfak

>kapama

Posted on: Temmuz 29, 2009

> Benim canavarların epeydir istedigi ama bana biraz zor geldigi için hep tamam deyip yapmadıgım bir yemek yöresel yemegimiz kapama:))
Aslında görüntüsüyle iri mantılara benzesede degil arkadalar bu yemek bizim yöremize özgüdür. Evlerde aklıma geldi yapayım cinsinden de degildir. bayramalarda özel zamanlarda yapılır çarşıda ise sadece bu yemegi satan küçük esnaf lokantaları vardır ama diledigin saate gidip de yiyemessin öyleye kadar akıl edip gittin gitin yoksa iştahını başka sabaha saklamak zorundasın çünki bitmiştir .Porsiyonlarıda benimisi gibi dolu dolu degil sadece altı adet vardır ve asla bir porsiyonla doymassın.çenem fazla düşmeden tarife geçiyorum.

malzemeler:
1/2 kg kıyma
1/2 kg sogan(sogan ve kıyma miktarı aynı olacak)
tuz, karabüber
3 sb un
yeterli su ve tuz
kızartmak için sıvı yag

servisi için :
yogurt
maydonoz
etsuyu( etsuyu yoksa bulyonda olabilir)
tereyagı.

Biraz karmaşık oldugu için resimleyerek kolaylaştırmak istedim.

Un su ve tuzdan ele yapışmayan sert bir hamur elde edilir.
bezelre ayrılarak kapaklı bir kaba konur üzerini örtecek kadar sıvı yag doldurulup bir gece buzdolabında dinlenmeye alınır.

kıyma ile soanla beraber baharatları eklenip yogrulur fındıktan büyük cevizden küçük toplar yapılır.Dinlenmiş hamur bol unlanmış tezgahın üzerine alınıp yufklar açılır ve büyük büyük ( 10 a 10 cm gibi) parçalara ayrılır .

Tam ortasına kıymalı harcımız koyulur bohça gibi kapatılıp bolca unlanmış tepsiye dizilir


Bütün yufkaları kapattıktan sonra kızartma işlemine başlanır(eger yanlız degilseniz kalabalıkla yaparsanız bütün yufkaları bekemeden kapatılanları kızartın)
fırına dayalıklı kaba anınan kapalar servis edilmeden önce 200 derecelik fırında 20 dk kadar fırınlaır.
küçük bir sos tenceresine teryegı koyulup eritilir kokusu çıkmaya yakın et suyu boşaltılır yada suyu eklenir bulyonu koyulur bi taşım kaynatılır.
Servis ederken kapamalar tebaga alınır üzerlerine bir kepçe et suyu dökülür üzerine yogurt koyulur ve tacı olan maydonozlarla şenlik haline gelir
Notlar:
1 :soganlar robottan iyice çekilir keseye yada süzgeçe alınıp hiç suyu kalmayacak şeklde süzülür.
2: yufkalrı açarken çok çok inceltmeden açalım .
3: yufkaları kıymaya sardırdıktan sonra çok yapışık tutmayalım soganlar nekadar suyunu süzülsede hamuru yumşatıp delinmesini saglıyor buda kızartırken yagın çatlamasına neden oluyor.
4: ben yöresel yeme şekliyle tarif edip resimledim.dilenirse istenmeyen şeyler çıkabilir yada eklenir eşim suya bir kaşık kadar sirke ekleyip üzerinede kırmızı büber serper.

24 Yanıt to ">kapama"

>Canım benim bu gerçekten farklı bir lezzet.benim bildiğim kapama pilav ve etle oluyor ellerine sağlık kocaman öpüyorum…

>Ohhh süper olmuş…Hemde çok değişik bir lezzet,ellerine sağlık…

>trakyalılar yapar buna benze adına da cantık derle süper olur ama.. ellerinize sağlık…

>Ellerine sağlık harika görünüyorama benim eşimin tarafı göçmen ve onlarında kapama dediği bir yemek var,senin yaptığınla yakından uzaktan alakası yokonlar etli veya tavuklu terayğlı pilava kapama derler aygazda değilde fırında pişirilirszin kapama hangi yöreye ait?

>karamelim merhaba canım…nefis olur bence değişik bi tarif hayatım .yalnız anlayamadığım nokta şu …yapıcam da o yüzden soruyorum tatlım….yöresel tatlara bayılırım…şimdi hamuru kapadık kızgın bol yağdamı kızaracak eğer öyle ise bi defırın diyosun o nasıl olucak kuru kuru …zaten kızarmış hamurlar bi türlü çözemedim şeker ..hadi bi anlat canım….öpüyorum seni ellerine sağlık…..

>sevilay adıyla çıkıyorum yorumlara yanılma canım …saimesultanım ben biliyosun….

>sevgili mukocum yemegim manisanın küçük ilçesi alaşehire ait zaten manisa ilçelerin kendine ait çok farklı tatları vardır beyenmene sevindim.

>sevilaycım sultanımilk bkışta hem kızartma hemde fırın tuaf geldi sanada fırınlamaın iki nedeni var ilki kızartma işlemini erken yapabilirsin yemek sogur fırında ısınmış olur.ikinci nedeni ise kızartma oldugu için yalı oluyor fırınladıgında üzerindeki yag hem kurumuş hemde çıtır çıtır oluyor eminimki yaptıgında ne demek istedimi çok daha iyi anlayacaksın

>Canım çok değişikmiş gerçekten ellerine sağlık görüntü süper…

>Bu hakikaten hadi yapayım yemeklerinden değil.Ne diyeyim oldukçaa zehmetli ama her zahmetli şey gibi enfes birşey!ellerine ve emeğine sağlıksevgiler

>Canım yaa naptın sen böyle bu harika birşey ve zahmetli ah yakın olsak bir tabak tadımlık isterdim.ellerine sağlık canımöpüyorum.

>bir hayli zahmetli görünüyor ama çok lezzetli oldugu kesin

>ellerine sağlık sevgiler

>Karamelim seninle hemşeriyiz ama bu kadar yakın olacağını tahmin etmiyordum.Bizim burda da yok böyle bir yemek bana da değişik geldi. Ama çok zahmetli güzelim ya hakkatten zor. Ellerine sağlık bu zahmete değmiştir sanırım.Sevgiler…

>Sudenas'cım sonunda yazabiliyorum o nedenle çok mutluyum:)Nedendir bilemiyorum yorumun eror veriyordu bana…Bak buna bayıldım.İlk kez görüyorum.Çok lezzetli olduğundanda eminim.Birde şu kıtır ekmek salatası harika olmuştur eminim.ellerine emeğine sağlık.bu arada canım,yarın akşam istediğin tarifi yayımlıyorum.Bilgin olsun…sevgiyle kal,www.meltemmutfakta.com

>Benim bildiğim kapamada pilavla olan şekli..Bu tamamen değişik,emek isteyen bir yemek..Ama bence tadılmaya değer..Uğraşmana değmiş bence..Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

>Lezzetin güzelliğine bak.Afiyet olsun.Sevgiler.

>canım eline sağlık.bana bir uğra lütfen.bir mimn var bende.sevgiler

>canım bizim kayseridede buna benzeyen yağmantısı yapılır ama fırınlanmaz..çok değişik bir lezzet olsa gerek..ramazanda bunu mutlaka deneyeceğim.ramazanda nede olsa yemek yapmak bana kalacak:))ellerine sağlık..tarif için çok teşekkürler..sevgiler..

>Canım yaa,ne kadar zor bir yemekmiş bu kapama,eminim lezzetide bir o kadar muhteşemdir ama.Sanırım bunu kalabalıkta yapmak lazım.Ellerine sağlık.

>Çok değişik bir kapama bence lezzetli olur vallahi ellerine sağlık.Sevgiler.

>Dualarınızın kabul olması dileklerimle, nice güzel,sağlıklı Kandillere canım..Sevgiler..

>CANIM ARKADAŞIM HAYIRLI KANDİLLER DİLEMEK İÇİN GELDİM RABBİM DUA İLE NAMAZ İLE TÖVBE İLE GEÇİRMEMİZİ NASİP EDER İNŞALLAH BU GECEYİ..YORUMLARINLA HER ZAMAN YANIMDA OLDUĞUN İÇİN CANI GÖNÜLDEN TEŞEKKÜRLER BİR YERLERDE HATIRLANILDIĞINI BİLMEK ÇOK GÜZEL..HAYIRLI KANDİLLER…

>Yeni adresin hayırlı olsun arkadaşım.Hafta sonunu sevdiklerinle mutlu geçirmeni dilerim.

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

