karamelmutfak

>sarmısaklı tavuk

Posted on: Temmuz 12, 2009

> Merhabalar arkadaşlar.
Yazın sıkıcılıgı gön geçtikçe kendini gösteriyor bir fazla miskinleşip tembelleşiyor insan nedense hani denir ya kolumu kaldırmaya dermanım yok aynen öyleyim diyeceksiniz bu sıcakta neden agır yemek ama öyle dgil işte helede sarmısak sevenler için harika biryemek tabi bana göre ama geçenlerde mutfak sohbetinden arkadaşım deafmuteye vermiştim bu tarifi oda çok beyenip bloguna koymuş.Moldavan yemegi aslında bu ama benim sayemde versiyon degiştirdi tabi şimdi kısaca sizede anlatayım yemegimi.

Malzemeler:
* 1 paket tavuk gövsü
* 2 yumurta
*1/2 sb un
* 1/2 sb mısır veya galeta unu
* sarmısak
* kızartmak için sıvı yag

Etlerimizi çok ne çok ince nede çok kalın olmayacak şekilde parçalayalım
Önce una sonra yumurtaya tekrar mısır ununa bulayıp tavamızda kızartalım( çok fazla yag kullanmıyorum ) kızarma işlemi bitince ayıklanmış ve iyice ezilmiş sarmısagı bir kaseye alıp bir bardak kadar su ve tuz ekleyip iyice karıştırıyorum kızaran tavukları tekrar yagsız temiz kapaklı geniş bir tavaya diziyorum ve yüksek ısıda ısıtmaya başlıyorum iyice ısındımı hazırladıgım sarmısak sosunu üzerine döküp tavanın kapagını kapatıyom iyice suyunu çekinceye kadar altını kapatmıyorum daha sonra en az beş dakika kadar tavanın azını açmadan bekletiyorum sonramı herkse afiyet olsun

18 Yanıt to ">sarmısaklı tavuk"

>Benimde çok sevdiğim bir lezzet ellerine sağlık canım

>sıcaklar insanı pelte gibi yapıyor,insanın bir iş yapmaya dermanı yok hakikaten:(tavuğun her halini severek yerim:) ellerine sağlık canım..

>ÇOK LEZZETLİ DURUYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK …SEVGİLERİMLE

>bu şekilde pişirmemiştim hiçç.en kısa zamanda deneyeceğim inşAllah..ellerine sağlık canım..burada acaip yağmur var:) epey serinledik..nice nice güzel yıllara ağzınızın tadı hiççç bozullmasın..güzel bir hafta diliyorum

>değişik bir yöntem bu şekilde hiç dememiştim umrım unutmazda böyle bende denerim.güzel br hafta geçirmeniz dileğiyle

>Bende böylesini hiç yememiştim.en kısa zamanda deneyeceğim.inan sıcak yüzünden bunalmış durumdayım sabaha kadar uyuyamıyorum.CANIM ELLERİNE SAĞLIKİYİ HAFTALAR

>Evet çok haklısın bu sıcaklarda insan bişey yapmak istemiyor.Tavuk lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık.

>değişik bir tarif.sarımsak benim tansiyonumu çok düşürüyor ama sevenler için süper

>Benimde elim hiç bir işe kalkmıyor bu ara:)nefis duruyor.Denemedim daha önce…Ellerine sağlık..Kocaman Sevgiler…

>burasi serin gidiyor sicak oluncada yapis yapis oluyoruz böyle serin kalmasini tercih ederim sicak yerinetavuklar citir citir olmus yanina patates püresiyle nefis olur eline saglik sevgiler

>canım ellerine sağlık…çok lezzetli bir yemeğe benziyor.. sevgiler…

>karamelim yorgun ablasına yemekte yapmış…nefiste görünmüş ablasının gözüne..eline emeğine sağlık canım benim..ben bunu yumurtasız yaparım..yapardım yani yıllar önceden..birde dediğin gibi artık kızartmalardan bende uzak duruyorum..çokçok nadir yapıyorum arada..oda çok az yağla…payımı istiyorum olsada şimdi kahvaltıda bile yerim:))))

>mmmm ne güzel bir tarif bu karamelim eline sağlık,özledim seni :)mucukssssinş bu defa yorumum sana ulaşır…

>ben uzaklardan türkiyeden fatma burda yağmur yağdıgı halde benim kolum kalkmıyor tavuk çok güzel görünüyor bence kimyon koymayıda deneyin ete çok yakışıyor

>Ablacım ellerine sağlık çok leziz bir yemek kocaman öpüyorum..

>sen bide adanda olsan canım görürsün sıcağı. Tafir süper ellerine sağlık canım.

>Karamelim ahh sicak deme bana.. Turkiyenin sicagindan sonra Londranin puslu yagmurlu soguk havasina gelince ahh nasil ozledim.. Sen ssimdi sicak diyorsun, keske bende orda olsam diyorum :-DSarmisakli tavuk eminim cok nefis olmustur.. Sarmisagi cok severim tavuga da cok yakistiririm… Ellerine saglik canimcim…

>efsuncum sıcak diyorum ama iki gün üçüncüde fırtına yamur üstüne iki günde kapalı ve puslu ama sıcak memleketimin havasını güneşinde kavrulmayı bende çok özledim şekercim.ben sana buraya gel demiştim ama:))

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

%d blogcu bunu beğendi: