karamelmutfak

>Sarma ve dolma

Posted on: Şubat 28, 2009

> Bizde bi söyleyiş vardır bilmem bilirmisiniz kız çeyizi sarma erkek çeyizi dolma diye.Büyüklere göre açıklamasıda şöyle kız çeyizi ince işlenir narindir ayrıntısı bitmez.Erkek çeyizi ise kıza göre daha kolay daha çok maddi külfet kaldıran fazla el işçiligi olmayan şeyler nedense ben sarma dolmayla ugraşınca aklma hep bu söz gelir:)içinini hazırladımmı hemen dolmaları yaparım çabucak biter ama yaprakları sar sar bitiremem ama pişincede çerezgibi arada kaybolur işin tuaf tarafı yemek yerinede geçmez atıştırmalık olarak görülür.
Ben daha fazla lafı uzatmadan size sadce kullandıgım malzemeri söyleyeyim sizde yapacagınızın miktarına göre ayarlayın.
Malzemeler:
pirinç
maydonoz,dereotu,taze nane,taze sogan
salça,domates rendesi
sogan
karabüber,kırmızı büber,kekik,kimyon,kuru nane,tuz,nar ekşisi
zeytinyağı
salamura yaprak,kuru büber, kuru patlıcan

Arkadaşlar bu sarma dolma işinde her yörenin farklı damak tadı var bu yüzden bende bizim damaktadımızda olanı size tarif etmeye çalışıcam.
İlk olarak tenceremize zeytin yağımızı alıyoruz ince kıydıgımız soganlarımızı salçayla beraber kavuruyoruz üzerine domates rendesini ve sıcak suda bekletip yıkattıgımız pirinçlerimizi ekleyip hep beraber kavuruyoruz .Kavurma işlemi bitince pilav yapargibi üzerine biraz kaynak su döküp demlenmeye bırakıyoruz(suyu plavdaki kadar çok koymuyoruz)demlenen içimizin üzerine dogradıgımız yeşillikleri ve baharatlarını koyup hep birlikte harmanlıyoruz ve iç harcımız hazır.
Akşamdan veya bir kaç saat önceden suya yatırdıgımız salamura yaprakları yıkayıp hafif haşlıyoruz .Büber ve patlıcan da hafif haşmadan geçtikten sonra öncelikle dolmayı sonrada sarmaları sarıp tenceremize yapraklar altta dolmalar üste gelecek şekilde sıralıyoruz üzerine biraz su koyup birazda zeytinyagı gezgiriyoruz ve limon dilimliyoruz o su kendini çekene kadar kısık ateşte pişiriyoruz işte bukadar.

39 Yanıt to ">Sarma ve dolma"

>bu deyişi bilmiyordum eline sağlık çok severim bende

>işe bu kadar demekle iş bitti mi..böyle yapıştım kaldım ekrana..bugün pazarda yaprak alayım derken araya başka şey girdi unutmuşum..yoksa böyle güzel anlaıma şimdi kalkıp yapardım.eline sağlık canım

>ellerine saglik gülüm dedigin gibi ya sarmasi zaman aliyor ama cokta lezzetli oluyor:))sevgiler canim öptüm seni..

>mmmmm öyle çok severim severim severim ki…..ellerine dert görmesin canım.bayıldım …

>ah canlarım benim keşke imkanım olsada hepinize ikram edbilsem .sihrli oklavam kıyamam sana hem egeli hemde yaprak madurumu oldun🙂

>sarmayıda dolmayıda çok severim bu da çok lezzetli görünüyo elinize sağlık bende en yakın zamanda yapacağım inşallah sevgilerimle….

>senin bloğu önce tanıyamadım acaba dedim doğru yeremi geldim öncelikle güle güle kullan ama sanırım ben diğerini daha çok seviyordum tabi bu benim naçizane fikrim dolamda enfes görünüyor ellerine sağlık…

>eline sağlık canım

>canım benim ilgine teşekkürler biraz degişiklik olsun istedim olmadı degiştiririz çok mu zor gönüller bir olsun.

>canımmm karamelim,eline sağlık hayır diyemeyeceğim bi tat bu:)keşke sende burada olsaydın da güzel dost sohbetlerinde buluşsaydık:)

>merhaba canım güzel bir hafta sonu geçirmeni dilerim ziyaretine geldim

>mmm.nefis..kokusunu duyar gibi oldum:))hem görünüm hem sunum olarak harika görünüyor.kimbilir tadı nasılda nefistir..ellerine emeğine sağlık arkadaşım.herşey gönlünce olsun.sevgilerimle..

>ikisinede bayılırım:) afiyet şeker olsun:)

>Sarma da güzel ama ben dolmalari cok severim.Senin dolmalarda öyle güzel görünüyorki insanin bu saate tehlikeli olan zamanda istahini kabartiyor:)Ellerine saglik canim.SEvgiler

>Merhabalar,Bende sizler gibi bir yemek sitesi actim. internette ilgin tarifler bulmak icin cok dolasiyorum. Sizin yaprak sarmanizi gorunce yorum yazamadan duramadim. Cok guzel gorunuyorlar. uzun zamandir sarma yapmiyordum. Sayenizde hatirlamis oldum.Bende sizi ve ziyaretcilerinizi koseminderine beklerim. Desteklerinizi ve yorumlarinizi gormek umudu ile.Basarilar

>Ohh sonunda yorum yazabiliyorum.dünden beri uğraşıyorum yorum yazı tıklıyorum bomboş bir sayfa çıkıyor.gir çık gir çık bugün hemşerime eline sağlık diyebiliyorum.birde o sarmanın tencerenin altında kalan en yumuşak olanları var ya onlardan istiyorum.ekşili ekşili ağzım sulandı ellerine sağlık canımöpüyorum.

>çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık hayırlı akşamlar

>ellerine sağlık canım. Bu güzel sözüde öğrenmiş oldum. Çok doğru ama. Kız çeyizi masrafsız gibi görünüyor ama hiçde öle değil. öpüyorum seni…

>nefis olmuşlar ellerine sağlık cnmsevgiler

>kız çeyizi sarma erkek çeyizi dolma:))çok güzel ve yerinde bir söz bence de.ellerine sağlık dolmalar harika görünüyor.sen de gel bana sevgiler.

>:)))çok şeker bir söz.. ve beni hayran bıraktın o güzelim tabağa :)ellerine sağlık canım…

>Canım,sayfan hayırlı olsun.Dolmayı sarmayı kim sevmezki hele seninki gibi güzel ve yemeye hazır olursa:)Ellerine emeğine sağlık.Sevgiler…

>Hımmm:)İşte buna dayanamam sarma ve dolma..Bende lahanayı sararım ama asmaya gelince pek bi üşengecim..:)Eline sağlık bu tepsi benim olsun muu..Olsun olsun..Unutmadan bizdede bir söz vardır..Bir saat emek,bir tabak yemek…)

>ellerınıze saglık ne guzel olmus hem ceyız benzetmesını ılk defa duydum ama cok dogru:)bu arada sızı arkadas lısteme ekledım tekrar gorusmek uzere

>Canım ellerine sağlık çok severim kuru patlıcan ve biber dolmasını sevgiler…

>nerdesin sen karamelim:(özletiyorsun kendini:)kocamaann öpüyorum….

>canım sana da çok geçmiş olsun..iyi kandiller

>Borçlarimizdan, ceza ve günahlarimizdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bagislayandir, unutmayalim.. Eller semaya kalkip, yürekler bir atinca bu gece, gözler sevinç yaslariyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualariniz kabul olsun!

>Anasının kuzusu dolma pişirmiş…günümüz kutlu olsun canım benim,vefalı kızım…iyi kandiller,güzelliklere vesile olsun….öpüyorum seni tüm sevgimle kucaklıyorum…

>Parmaklarımızın arasındaki bereketi duayla yakalamak, sevginin hoşgörünün yolunu duayla aydınlatmak, bağışlanmış olmanın tadına duayla ermek. Bir cennet temennisi. Bir huzur beklentisi. Bir gözyaşı serpintisi. MEVLİT KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.

>Arttıysa bana gönderiverin kalanları🙂

>canım bu mübarek Mevlid Kandilini kutlarım..bu mübarek gecenin Feyzi-Rahmeti üzerinize, bereketi evinize olsun.dualarınız kabul, amelleriniz makbul olsun..ayrıcada dünya kadınlar gününüde kutlarım.sevgilerimle..

>Salat selam senin üstüne olsun efendim,Sen Ahmed-ü Mahmud-u Muhammed’sin Efendim,Hakk’tan bize sultan-ı müeyyedsin efendim,Alemlere rahmet olarak gönderilen en sevgilinin hz MUHAMMED MUSTAFA’nın (s a v)yeryüzünü şereflendirdiği gece olan bu gününüz mübarek,şefaati üzerinize olsun.

>Bu günün feyzi üzerinize, rahmeti geçmişinize, bereketi evinize, nuru ahiretiinize, sıcaklığı yuvanıza dolsun. Kandiliniz mübarek olsun..sevgilerimle yeni adresin hayırlı olsun…

>Canım dolmalar sarmalar bitmemiş hıııı.Gözlerim bayram etti yine.Geçmiş kandilinde k.gününde kutlu olsun..geç oldu affet emii..

>Suskunluguma bakıpta seni unuttum sanma,şu dünyada yanımda istedıgım biri varsa oda sensın,sen uzakta olsanda hep yüreğimde hep benimlesin unutulmayacak kadar özelsin………….

>Ben sarmayi da dolmayi da isterim :)) Nefis gorunuyor afiyet olsun :))

>yemede yanında yat valla canım ellerine sağlık izleyiciler bölümünde sorun mu var

>bence de sarılan yaprak sarması yemek değil çerez niyetine tüketiliyor.bizim evde minik kızım sarmaya başladığım an başlar yemeye ve pişer pişmez koydurur tabağa.hıııııımmmmmmmmmmmmm diye söylene söylene yer.ha birde kalem gibi sarılacak .ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

