karamelmutfak

>GÜL BÖREGİ

Posted on: Ocak 17, 2009

>

Evet çıtır çıtır börekler hazır buyrun arkadaşlar..bu böregin tarifini verirken tam olçülerde malzeme listesi varemiyem arkadaşlar çünki az gelliyor farklı ülçüler kullanılıyor ben sadece kullandıgım malzemeleri ve yapılış şeklini anlatacagım. öncelikle hamurunu hazırlıyorum 1,5 kg kadar un ve 1 küçük paket yaş maya kullanıyorum 1 yemek kaşıgı kadar şeker ve biraz tuz mayayı sıcak suyla ve şekerle erittikten sonra unumu tuzu yedire yedire yogurmaya başlıyorum biraz sert bi hamur oluyor ve birkaç saat dinlenmeye bırakıyorum.iç malzemesi tamamen sizlerin tercihine kalmış bişey ben bu gün patatesli ve ıspanaklı lorlu olmak üzere iki tepsi hazırladım.Patatesli için kullanıcanız kadar patatesi haşlayıp rendeliyoruz tuz ,karabüber,maydonoz ve istege bağlı başka şeyler.Ispanaklı lorlu için ise yine yeterli miktarda sıspanak ve lor yarım kg dan fazlada pırasa yine patateslideki oldugu gibi baharatlar.hazırlanma aşaması ise mayalanmış hamurlarımızdan bezeler yapıp sırayla açmaya başlıyoruz yukamızı açabildimiz kadar büyüklükte açıp içerisine sıvı yagımızdan fırça yardımıyla sürüp içimizi eşit aralıklarla serpiyoruz yufkayı kople rulo yapıp bir ucundan başlayıp komle çeviriyoruz ve daire şelini alıyor fırına sürmeden tepsi mayasını alması için biraz bekletip üzerine yumurta sürüp fırına sürüyoruz 200 derece kadar sıcaklıkla önceden ısıtılmış fırınımızda 30 40 dakika kadar pişiriyoruz ..afiyetle😛 deniyen arkadaşlarada afiyet olsun.

5 Yanıt to ">GÜL BÖREGİ"

>Ellerine saglik arkadasimin,yalniz resim cok karanlik haberin olsun,tarif ve paylasim icin tesekkürler,mutlu bir haftasonu gecirmen dilegiyle,sevgiler,….

>afiyetler olsun muhakkak güzel olmuştur..selamlar sevgiler.

>ellerine saglikarnavutluktan moldovaya sevgilerburda bir moldovali arkadasim var🙂

>Merhabalar,Ziyaretin ve yorumun için çok teşekkürler.Fakat jelatin ve gliserin olmadan şeker hamuru yapabileceğini sanmıyorum.Sevgiler..

>yanına ayran isterim. :)ellerinize salık. ben pek severim bu tip börekleri.sıcacık sevgiler.www.misssgibi.comNot: Bu sırada sadece blogspot üyeleri size yorum yazabiliyor, herkesin yazabilmesi için yorumlardan ayar yapabilirsiniz. Bilginiz olsun istedim.

Bir Cevap Yazın

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 4 takipçiye katılın

guzel kusum

BAK BAKALIM

